Pensionsselskab sendte "trusselsbrev" til kommende kunde

En iagttager kalder et brev, som Danica tidligere på året sendte til en kommende kunde, for et reelt "trusselsbrev." Det skriver Børsen.
Søren Lockwood, kommerciel direktør hos Danica | Foto: PR
Søren Lockwood, kommerciel direktør hos Danica | Foto: PR

Danske Banks pensionsselskab Danica har ifølge en iagttager tidligere på året sendt et "trusselsbrev" til en kunde. Det skriver Børsen. Sagen handler om en kunde, der i forbindelse med et jobskifte var ved at skifte pensionsselskab fra Velliv til Danica.

Børsen oplyser, at kunden havde udsigt til en forsikringsdækning med et forbehold for kundens venstre knæ og en forhøjet pris på en såkaldt præmiefritagelse på grund af kundens BMI.

Men dette kunne kunden undgå, hvis vedkommende ville flytte hele sin pensionsopsparing til Danica, skriver avisen om brevet fra Danica. Gert Nielsen, der er partner hos pensionsrådgiveren Bedstpension, kalder over for Børsen brevet et "trusselsbrev," fordi de fleste ifølge ham efter at modtage sådan et brev ville føle sig tvunget til at flytte hele ens opsparing. Søren Lockwood, kommerciel direktør hos Danica, udtaler i et skriftligt svar, at man ikke ønsker at udtale sig om konkrete kundeforhold.

"Generelt kan jeg sige, at det aldrig har været og aldrig vil blive Danica Pensions ønske eller tilgang til kommunikation om jobskifteordningen at stille nye kunder over for valget mellem forskellige dækningsniveauer alt afhængig af, om et pensionsdepot flytter med. Det går stik imod vores tilgang om at give klare anbefalinger til vores kunder," udtaler han til Børsen.

Del artikel

Relaterede artikler:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også