Pensionskasse får påtale for ikke at have handlet "redeligt og loyalt" overfor kunder ved omvalg

Det nu tidligere JØP tog ikke nok højde for en udsat kundegruppe, da pensionskassen tilbød omvalg fra garanterede produkter. Desuden var informationsmateriale skrevet lige kompliceret nok, lyder det i en afgørelse fra Finanstilsynet.
Foto: Lars Krabbe/IND
Foto: Lars Krabbe/IND

I 2018 gennemførte pensionskassen JØP, der nu er en del af P+, en omvalgskampagne for medlemmer med helt eller delvist garanterede produkter.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også