Tonny Thierry: Nyt kundeprogram tester overvældende positivt

Danske Banks opdeling af kunderne i en række grupper er blevet mødt særdeles positivt i bankens egne analyser.

Et enkelt og gennemskueligt program, der præcis angiver hvor fordelene og omkostningerne ved at være kunde i Danske Bank er - og i hvilket omfang det betaler sig at placere flere forretninger i Danske-koncernen.

Sådan ser banken den opdeling af kunderne i seks grupper, man gennemfører fra på mandag. Og responsen har været tilfredshed fra kunderne i bankens analyser, fortæller Danske Banks chef for privatkunder, Tonny Thierry Andersen.

"De test, vi har lavet på det her, har været overvældende positive, selv for dem, det koster mere for. Det er fordi, vi har et meget mere systematiseret og gennemskueligt set up nu," siger Tonny Thierry Andersen, der samtidig gør klart, at programmet nu også betyder, at man ikke kan forhandle sig til priser og fordele, der ligger uden for en kundegruppe.

Danske: Højere renter på vej til småkunder 

Danske og kunderne har brug for ny bank 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også