Banker dækker ikke tab i forbindelse med særlig form for svindel

Om det er bankens ansvar, når kunder f.eks. over telefonen bliver snydt til at overføre penge via netbank, deler vandene.
Er det banken, der står til ansvar, hvis en svindler overbeviser en kunde om at overføre penge via netbank? | Foto: Finn Frandsen
Er det banken, der står til ansvar, hvis en svindler overbeviser en kunde om at overføre penge via netbank? | Foto: Finn Frandsen

Når kunder bliver snydt til selv at overføre penge via netbank, dækker banken ikke tabet, og netop den type svindel vinder frem, skriver Finans.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også