Online kassesystem skifter navn og gør klar til international ekspansion

Det fynske selskab Servicepos, der har skabt et alt-i-ét-kassesystem, er klar til at sætte turbo under væksten og vil ekspandere til Norge, Sverige og England i løbet af 2023.
Forud for jagten på internationale markedsandele skifter softwarevirksomheden navn til Customers 1st. Et navn, der skal indikere, at virksomhedens kunder – butikkerne – har mulighed for at prioritere kunder i stedet for at fokusere på at styre betaling, håndtere reklamationer og holde styr på lageret.
Virksomheden udbyder blandt andet et mobilt kasseapparat, som medarbejderne kan tage med rundt i butikken, så kunden slipper for at skulle trækkes med op til kassen.
Blandt Customers 1sts kunder er detailvirksomheder som Cykelexperten, Decofarver og smykkevirksomheden Jacob Nielsen & Søn. Samlet set bruger over 700 butikker i dag selskabets portal og produkter.
”Vi har altid sagt, at vi ikke bare er et kassesystem, men at vi hjælper detailbranchen med at skabe liv i butikkerne. Butikkerne bliver mere levende ved at få personalet ud på gulvet, så kunderne kan få den rette vejledning. Det har vi bevist, at vi kan i Danmark, og det skal vores navn afspejle, når vi skal imødekomme efterspørgslen og potentialet, vi mærker ude i Europa,” siger adm. direktør Brian Jakobsen.

Sorte tal på bundlinjen
Selskabet Deltateq Group, der står bag Customers 1st, har oplevet vækst i løbet af de seneste år og har bl.a. set bruttofortjenesten blive tredoblet til 4,5 mio. kr. i 2021.
Her lød overskuddet på 200.000 kr. mod 400.000 kr. i 2020. Men årsagen bag tilbagegangen på bundlinjen skyldtes primært investeringer i bl.a. personale, der betød, at den post næsten blev fordoblet fra 2,4 mio. kr. til 4,6 mio. kr.
Til foråret forventer virksomheden at præsentere et overskud for syvende år i træk, og det glæder ledelsen på et svært marked for vækstvirksomheder.
”Selvom vi er gået en anden vej end normen af vækstvirksomheder i Danmark, er jeg sikker på, at det vil gavne os, at vi har været i stand til at levere sorte tal på bundlinjen, mens vi har vækstet. Hvis vi i forbindelse med vores ekspansion skal have tilført yderligere kapital, vil det stille os i en rigtig god position,” siger Brian Jakobsen.
Customers 1st har 23 medarbejdere og forventer i 2023 at bygge på med yderligere ti ansatte og store investeringer i produktet.
(Denne artikel er leveret af FinansWatchs’ søstermedie DetailWatch)