FinansWatch

Mastercard: “Fintech mod bank-agendaen har altid været en smule falsk”

Betalingskæmpen Mastercard har skruet op for sit sats på open banking. Sidste år købte giganten danske Aiia, og ifølge Mastercards open banking-chef er virksomhedens arbejde på området kun lige begyndt.

Jim Wadsworth, open banking-chef i Mastercard. | Foto: PR / Mastercard

Der har altid været noget kunstigt over forsøget på at trække fronterne op mellem nye fintech-virksomheder på den ene side og den etablerede finanssektor på den anden.

Nogle er gode til at bygge løsninger, andre er langsomme, men udviklingen sker både hos nye spillere og i den etablerede industri, og langt hen ad vejen søger parterne at finde hinanden i nye samarbejdskonstellationer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Pensionister i pengenød - her er hele artikelserien

I en stribe artikler har FinansWatch sat spot på det faktum, at landets pensionister og pensionselskaber på vidt forskellig vis håndterer en situation, hvor markedsrenteprodukterne er hårdt udfordrede og vil levere markant lavere udbetalinger end tidligere. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs