
Der hersker forvirring om status på Danske Banks forretning, når det kommer til loyaliteten hos de danske privatkunder. Efter at Voxmeter i sidste uge konkluderede, at kundeflugten fortsætter, slår Mybanker nu fast, at Danske Banks kunder er langt mere loyale, end de har været siden hvidvaskskandalen for alvor tog fart i 2018.
I år har kunder i Danmarks største bank indtil videre tegnet sig for 19,5 pct. af de brugere, som benyttede Mybanker til at søge efter en ny bank. Det er med en enkelt undtagelse laveste niveau i fem år – og væsentligt lavere end i 2018, hvor hvidvasksagen var på sit højeste. Dengang udgjorde Danske Bank-kunder 27,1 pct. af de Mybanker-brugere, der ville skifte bank. Sidste år lød tallet på 21,8 pct., og det er altså faldet endnu mere i år.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra FinansWatch
Forbrugerrådet savner anbefalinger og håndfaste konklusioner i ny konkurrencerapport
Ny rapport bekræfter, at der er problemer med konkurrencen i den danske banksektor, mener Forbrugerrådet Tænk, som ærgrer sig over manglende anbefalinger i rapporten. Interesseorganisation mener ikke, at rapporten beviser et behov for forbedret konkurrence – en tolkning, som styrelsen bag rapporten ikke er enig i.