FinansWatch

Corona resulterer i rødglødende telefoner hos forsikringsbranchen

Endnu engang udløser Covid-19 utryghed bl.a. hos rejsende. Og det giver forsikringsselskaberne travlt.

Når retningslinjerne for rejser til og fra Danmark hele tiden ændrer sig, resulterer det i forvirrede danskere, som ringer til forsikringsselskaberne for at få viden om afbestillingsforsikringer. | Foto: Henning Hjorth

I oktober stoppede Udenrigsministeriet med at farve rejsevejledninger efter corona-smitte sammenholdt med forskellige destinationer.

Det betyder, at de rejselystne danskere selv skal undersøge diverse retningslinjer, og det giver mange telefonopkald til forsikringsselskaberne. Det skriver Politiken.

"Vi skal tilbage til starten af coronapandemien for at finde en situation, der mindre om den, vi oplever lige nu," siger Carsten Elmose, privatdirektør i Topdanmark til Politiken.

Særligt bliver der spurgt ind til afbestillingsforsikringer, og hvad de konkret dækker i en givet situation.

Ifølge Politiken kan man opleve, at forsikringsselskaberne venter indtil få dage inden planlagt afrejse med at afgøre, om en afbestillingsforsikring dækker, simpelthen fordi situationen konstant forandrer sig.

Forsikringsselskaber har sendt 3,4 mio. beklagelser ud til kunder i graviditetssag 

Forsikrings- og pensionsmedarbejdere går på arbejde, selvom de er syge 

Arbejdsgivere vil i dialog om trivsel i forsikrings- og pensionssektoren: "Ingen vinder på stress" 

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs