FinansWatch

Danske Bank i Norge ventede flere måneder med at kontakte myndigheder om problemer med rykkergebyrer

Der gik syv måneder fra, at Danske Bank i Norge vidste, at norske kunder var ramt ramt af bankens problemer med gældsinddrivelse, til at myndighederne blev orienteret. I det norske finanstilsyn ser man med alvor på sagen, skriver medie. (RETTET)

Danske Banks hovedkvarter i Norge. | Foto: Magnus Eidem

(Rettelse: Tidligere fremgik det, at Danske Banks mange tusinder af bankens norske kunder var ramt af fejlen i gældsinddrivelssystemet. Det er forkert. I stedet er de norske kunder berørt af, at banken uretmæssigt har opkrævet renter på rykkergebyrer)

I Danske Banks norske afdeling vidste man i december 2020 godt, at problemer med gældsinddrivelse også har berørt norske kunder. Men myndighederne fik først nys om sagen i juni i år. I Norges finanstilsyn ser man alvorligt på sagen. Det skriver Berlingske på baggrund af en artikel i det norske medie, Dagens Næringsliv (DN).

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs