FinansWatch

Finfluencere inspirerer børn til at investere lommepengene

Børn og unge har fået vækket deres lyst til at investering ved at følge finfluencere på de sociale medier.

Finfluencere som Daniel Hansen Pedersen, der driver Daniels Pengetips får inspirerer flere børn og unge til at investere deres lommepenge. | Foto: Benny Kjølhede/IND

Investering er ikke længere kun for voksne. I Spar Nord oplever de en ny trend i, at børn og unge sætter sparepengene i aktier og andre former for værdipapirer. Det skyldes blandt andet inspiration fra finfluencere, der fortæller om investering på de sociale medier. Det skriver banken i en pressemeddelelse.

"Som noget helt usædvanligt oplever vi, at børn fra 11 til 18 år pludselig har fået øjnene op for aktier, fordi de har hørt kendte fortælle om det på YouTube. Og selvom det nok er en interesse blandt unge, der kan dele vandene hos forældrene, så vil mange formentlig se fordelene i, at deres børn interesserer sig for økonomi og investeringer og tidligt prioriterer at bruge sine penge fornuftigt," siger Karsten Brøndum Idskov, der er investeringskonsulent i Spar Nord.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs