FinansWatch

Ny forskning viser større appetit på digital rådgivning

Et nyt projekt fra Cphbusiness viser, at kunderne i dag i højere grad foretrækker digital rådgivning end før corona. Særligt for forsikringsselskaber kan den digitale rådgivning give gevinst på kundetilfredshedsbarometeret.

Kunderne vil i højere grad have digital rådgivning. | Foto: Simon Fals

Forsikringskunder er blevet mere digitale og foretrækker i højere grad digital rådgivning, end de gjorde før corona. Det viser et nyt forskningsprojekt fra Cphbusiness om digital rådgivning.

"Kunderne er blevet mere åbne og mere positivt indstillet over for digital rådgivning," siger Ane Kathrine Bo Johansen, der er lektor hos Cphbusiness og en del af projektgruppen, der har undersøgt "Det digitale kundemøde i den finansielle sektor".

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Banker frygter hvidvasksager med betalingsinstitutter i folden

Det er vanskeligt at navigere mellem betalingsloven og hvidvaskloven. Sådan lyder det fra Sydbank i kølvandet på en ny afgørelse om, at banken har brudt betalingsloven ved at afvise betalingsinstitut. Vejledning fra myndigheder er ikke nok, mener Gert Jonassen, adm. direktør i Al Bank. Styrelse ser ingen regelkollision.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs