Lloyds bedst til klager
Ud af alle britiske banker er det Lloyds, der har fået flest klager i første halvår af 2011. 37.696 kunder har klaget over LLoyds i perioden. Klagerne fordeler sig over koncernens forskellige dele, heraf 19.569 over Lloyds TSB, 13.021 over Bank of Scotland og 5.106 klager over koncernens mindre divisioner.
Briterne er også utilfredse over behandlingen hos Barclays Bank, der lander på listens andenplads. 16.864 kunder har i første halvår klaget over banken.
Klager over samme ydelse
Godt en tredjedel af alle klagerne i Lloyds vedrørte PPI, payment protection insurance. Det er en forsikring, kunder kan tegne, så de fortsat kan betale deres lån, selvom de måtte blive syge eller fyret fra arbejdspladsen og dermed mister deres faste indkomst.
Oliver Morgans fra Consumer Focus, en institution svarende til den danske Forbrugerstyrelse, mener at bankerne skulle skamme sig over de mange klager over PPI. Bankerne gør slet ikke noget ved klagerne, mener han.
Lloyds mener dog, at de har gjort, hvad de kunne for at nedbringe antallet af klager:
”Stigningen i klager over PPI har været stigende i alle banker. Det er klart, at vi har noget at forbedre, og vi venter at fortsætte med at nedbringe antallet af klager over ydelsen i årets andet halvår,” siger Richard Lloyd, direktør i LLoyds.