FinansWatch

Clausen: Finanskrisen bragte os tættere på kunderne

Én ting er de finansielle fordele ved at komme styrket ud af en finanskrise, men for Christian Clausen er den klart største fordel, den forstærkede relation til kunderne.

Styrkeforholdet i den danske banksektor skiftede dramatisk i forbindelse med finanskrisens hærgen i 2008, hvor Peter Straarup og Danske Bank pludselig måtte se sig tævet gule og blå på nærmest alle tænkelige parametre af ærkerivalen fra Nordea.

Og pressens spalter har været proppet med artikler om Nordeas fornuftige kreditpolitik, der nu gav banken en kæmpe finansiel fordel med moderate nedskrivninger på udlånsporteføljerne, mens mange andre banker måtte se værdien af udlånene skrumpe drastisk ind.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs