FinansWatch

Simcorp henter marketing- og kommunikationschef hos SAS Institute

Simcorp, der leverer porteføljestyringssystemer, har ansat Jens Olivarius som ny marketing- og kommunikationschef.

Simcorps porteføljestyringssystemer bruges af mere end 165 globale finansielle institutioner. Men for at få nye kunder i butikken, har selskabet nu ansat Jens Olivarius som ny chef for marketing og kommunikation.

Han afløser Lars Bjørn Falkenberg, der sidste måned skiftede til et job som adm. direktør for analysefirmaet Epinion.

Jens Olivarius er uddannet cand. merc. i markedsføring, og har brugt stort set hele karrieren i det amerikanske it-firma SAS Institute, der også i høj grad leverer it-løsninger til den finansielle sektor.

I begyndelsen var han sælger i SAS Institute, men i 1999 blev han udnævnt til marketingchef i SAS Institute i Danmark, og fra 2001 og de efterfølgende godt ti år var han Senior Marketing Director i hovedkvarteret i North Carolina, hvor han blandt andet var ansvarlig for markedsføring i Europa, Mellemøsten, Asien og Stillehavsområdet og havde det overordnede ansvar for selskabets kommunikation.

I 2011 kom han tilbage til Danmark som chef for nordisk marketing og kommunikation, men havde stadig ansvaret for markedsføringen af visse af SAS Institutes produkter i Europa og Asien.

Jens Olivarius begyndte i sit nye job 1. juli.

 

Mere fra FinansWatch

Læs også

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs