Lynanalyserende it-strateg skal sætte kursen i Danske Banks smertensbarn

Efter knap 10 år vender Christian Bornfeld tilbage til Danske Bank som direktionsmedlem med ansvar for alle privatkunderne. Skudsmålet fra tidligere kollegaer er fyldt med superlativer: Han evner både at skabe visionerne og at føre dem ud i livet. Og så husker han personer i sit netværk.

Christian Bornfeld startede karrieren i IBM og indtræder nu i Danske Banks direktion. | Foto: PR/ABN Amro

Han var en drivende kraft i Nordeas digitale transformation i 10’erne. Han var IBM-sælger med dyb faglig indsigt i 00'erne, og så er han en økonomiuddannet it-strateg, hvis erfaringer tidligere medarbejdere trækker på mange år efter, vejene er skiltes.

Snart forlader Christian Bornfeld en højtstående stilling i hollandske ABN Amro for at indtage roret i Danske Banks nye forretningsenhed Personal Customers. En enhed, som bliver født ud af den nuværende Personal & Business Customers som et led i en for nylig udmeldt organisationsændring i Danmarks største bank, der skal træde i kraft senest 1. maj i år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement