FinansWatch

Sydbank henter ny direktør i energibranchen

Sydbank er klar med en ny salgs- og marketingdirektør, der har erfaring fra bl.a. Amagerbanken.

(Opdateret)

Sydbank har fundet en ny vigtig brik til det puslespil, der udgør den øverste ledelse i den Aabenraa-baserede bank.

Pr 1. september arbejder den 49-årige Charlotte Hvidkjær som ny salgs- og marketingdirektør i banken. Ifølge en pressemeddelelse fra Sydbank kommer Charlotte Hvidkjær til at stå i spisen for det nyetablerede område Salg og Marketing, der blev etableret i foråret.

Bankdirektør Jan Svarre siger i en pressemeddelelse i forbindelse med ansættelsen:

"Sydbanks marketingindsats skal være endnu mere kunde- og produktfokuseret i fremtiden, og jeg mener, at vi i Charlotte med hendes stærke baggrund har fundet den helt rigtige til at stå i spidsen for det arbejde," siger han.

Exit efter kort tid

Sydbank udnævnte tilbage i vinteren 2012 Finn Boel Pedersen til direktionsmedlem med ansvar for hele salgsområdet, men han sagde sit job op efter ganske få måneder uden for alvor at ville uddybe, hvad der var årsagen til hans exit fra Sydbank.

Og tidligere i år stoppede Sydbanks øverste chef for kommunikations- og marketingområdet Eva Sand. Så der har i nogle år været forskellige strukturer internt i banken i forhold til, hvor ansvaret lå - ligesom det er forskellige profiler, der har varetaget området. Men nu er der kommet en ny sherif på området i skikkelse af Charlotte Hvidkjær.

"Der er hård konkurrence i banksektoren, og vi har i Sydbank ambitiøse mål for at vokse vores forretning og samtidig fastholde vores høje kundetilfredshed. Det er vigtigt, at vores salg og marketing understøtter forretningen direkte i at realisere vores mål, og det er Charlotte den helt rigtige til at sikre," siger Jan Svarre i pressemeddelelsen

Selv siger den nye chef i pressemeddelelsen, at hun ser meget frem til at stå i spidsen for den fremtidige salgs- og marketingsindsats i Sydbank.

Høj kundetilfredshed

"Sydbank har stort fokus på relationerne til kunderne, og det klare kundefokus deler jeg helt grundlæggende. Bankens høje kundetilfredshed er for mig et klart tegn på, at der er et solidt udgangspunkt for den fremtidige salgs- og marketingindsats, og den ser jeg meget frem til at stå i spidsen for og udvikle fremover," siger hun.

Ifølge pressemeddelelsen har Charlotte Hvidkjær senest været chef for salg og marketing i SEAS-NVE Fiber. Før det har hun været chef for forretningsudvikling og marketing i Telia, Danmark samt chef for marketing og kommunikation i Amagerbanken.

Charlotte Hvidkjær har en bankfaglig uddannelse suppleret med en bachelor i Marketing Business Administration samt en HD i Organisation og Ledelse med fokus på kommunikation.

 

 

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs