FinansWatch

Danske finansvirksomheder sakker bagud digitalt

En app til at overføre penge er ikke nok til fremtidens digitale bankkunder, skriver Bent Dalager fra Accenture i en ny klumme. Det digitale skal integreres langt bedre i forretningsstrategien mener han.

Hvad enten du er tilhænger af udviklingen eller ej, er digitale medier og teknologi lige nu ved at transformere måden, hvorpå forbrugere og borgere kommunikerer, søger information, deler indhold og er sammen i sociale fællesskaber. Ligeså massiv og omvæltende tendensen er, lige så overraskende er det, at kun de færreste virksomheder har iværksat en reel digital transformation, der gennemsyrer deres forretning på tværs af afdelinger og funktioner. En transformation, der ændrer måden at drive forretning og rækker langt ud over blot helt oplagte berøringsflader med kunderne såsom kundeservice, salg og marketing.

Alt for ofte er virksomhedernes tilgang til digitale teknologier reduceret til kortsigtet overfladebehandling af allerede eksisterende kontaktpunkter. Det ser vi, når banker lancerer mobilapps uden en strategisk kobling til forretningen eller måden at drive bank, eller når en finansiel virksomhed har et omfattende kundeloyalitetsprogram uden at bruge den megen data om kunderne til at skræddersy tilbud og services til den enkelte.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs