FinansWatch

Loyalitet bliver afgørende for fremtidens bankkunder

Når det såkaldte PSD2-direktiv forventes at blive indført i 2018, bliver det nemmere for bankunder at skifte mellem betalingsservices. Derfor bliver loyalitet nøglen for bankerne til at fastholde deres kunder, fastslår Bloomberg i ny analyse.

Foto: Colourbox

Om få år vil det være meget nemmere for kunder at skifte bankens it-services ud med et mere intuitivt og måske billigere produkt. Derfor bliver det afgørende for bankerne, at de er i stand til at fastholde kundernes loyalitet. Det er en af konklusionerne i den nye analyse "EU-betalingsservice revolution" udarbejdet af Bloomberg Intelligence.

Det kommende EU-direktiv PSD2 forventes at blive indført inden for to år. Det vil blandt andet give tredjeparter adgang til bankdata, for eksempel gennem apps.  Det kan gøre bankkunders muligheder for at sammenligne eksempelvis lån på tværs af banker meget simpelt, da nye apps vil kunne bruge de samme oplysninger hos alle banker. Det kan også føre til, at bankkunder vælger specifikke banker efter formål, altså at kunderne har flere forskellige nichebanker.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs