FinansWatch

Kunder dumper Nykredit Bank efter bidragsballade

Forårets bidragsforhøjelser fra Nykredit slår igennem på kundernes tilfredshed med Nykredit Bank, der har de mindst tilfredse kunder i en ny måling, skriver Børsen.

Foto: DIGE JENS

I Analyse Danmarks Bankanalyse 2016 kommer Nykredit Bank ud som banken med de i gennemsnit mindst tilfredse kunder. Det skriver Børsen

Det nedslående resultat kommer efter at realkreditinstituttet Nykredit i foråret varslede forhøjelser af bidragssatserne for kunder i datterselskabet Totalkredit.

Analysen viser, at Nykredit er røget ned på en tilfredshedsscore på 4,9 fra 5,6 ud af 7 sidste år. Dette fald på 0,7 gør bankens kunder til de mindst tilfredse ud af de 21 banker og pengeinstitutter i analysen.

"Nykredit har været igennem dårlige sager med forhøjede bidragssatser, og der har været ballade om, hvorvidt banken stadig skal være medlemsejet. Det påvirker tilfredsheden og lysten til at skifte," siger Henrik Feindor, adm. direktør i Analyse Danmark.

Hos Nykredit kommer resultaterne ikke bag på vicedirektør Flemming Haahr Vesterbrandt, der henviser til, at målingen blev foretaget netop som balladen om bidragsforhøjelserne var på sit højeste.

Danskerne: Bankerne tjener for meget og giver forkerte begrundelser for prisstigninger  

Protestforening om ejerstrid i Nykredit: Chokerende men ikke overraskende 

 

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs