FinansWatch

Stor kommunikationsopgave bag fremtidens fintech-satsning

Det kommer til at ændre verden, men de færreste ved det bare. Sådan siger deltager efter fintech-messen Money 20/20 i Bella Centret.

Foto: Astrid Krysfeldt

Det virkede som en lukket fest, men intet kan være mere forkert. Sådan ser Kristian T. Sørensen fra konsulentfirmaet Norfico, som er en del af Finansforbundets fintech-hub, til fagbladet Finans. Det siger han efter Norfico deltog i fintechkonferencen Money20/20 Europe, som fandt sted i Bella Center i København i starten af april.

Messens budskaber bør spredes bredt og ikke bare være forbeholdt finansbranchen selv, mener han, for finanssektorens fintech-satsninger kommer til at vende op og ned på fremtiden.

”Konferencen er ikke kun er for de, der er til stede. Hvis man omtaler Money20/20 blandt familiemedlemmer, ved de ikke, hvad det er, men det bør de. Det er ikke blot en lukket klub for finansfolk, men derimod en konference, der handler om løsninger, som har indflydelse på mange af os som privatpersoner”, siger Kristian T. Sørensen til Nyhedsbrevet Finans.

Derfor skal messen udbredes og her ligger en stor opgave, når det kommer til, at fange mediernes opmærksomhed, mener han, for mange af løsningerne i fintech-satsningerne griber direkte ind i eksempelvis butikkernes daglige arbejde, efter gigantiske kinesiske Alibaba udlagde teksten på messen for fremtidens betalingsløsninger.

”Det er en information, som har virkelig stor betydning og noget virksomheder burde have at vide. For er der noget, en butik på Strøget gerne vil have fat i, er det de købestærke kinesere”, siger han til bladet.

Efter Money 20/20: Virksomheder vil åbne i København

To danske firmaer er med i opløbet til at blive kåret årets fintech-virksomhed

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere