FinansWatch

Klumme: Systemer til kundehåndtering fejler ofte

Mange af systemerne, som virksomheder bruger til at håndtere kunder, bliver ikke brugt af de operationelle medarbejdere, og det er et problem, skriver Allan Cervin, europæisk direktør i Ipipeline, i en klumme.

Alt for mange af de såkaldte CRM-systemer, der er systemer til håndtering af en virksomheds kunder, fejler i forhold til at engagere de operationelle medarbejdere. Og det er der flere grunde til, skriver Allan Cervin, europæisk direktør i Ipipeline, i en klumme hos FinansWatch.

Især en årsag kalder han en massiv udfordring.

"Hvis virksomheden ikke fra start evner at få udarbejdet nogle motivationsfordele for alle - især dem som operationelt skal bruge CRM-systemet - kan de ligeså godt vælge en alternativ investering med bedre afkast fra start. Udfordringen i dag er, at mange CRM-systemer bliver opfattet og brugt som et operationelt management-system til kontrol og rapportering uden at give nogen eller kun meget lidt værdi til dem, som skal indtaste og bruge systemet operationelt i forhold til virksomhedens kunder fx salg, marketing og kundeservice," skriver han.

Læs hele klummen her.

Forsiden lige nu

Letland suspenderer korruptionsanklaget centralbankchef

Den korruptionsanklagede lettiske centalbankchef, Ilmārs Rimšēvičs, er blevet suspenderet fra sin post. Der er desuden kaldt en vikar ind til det næste møde i ECB's styrende råd, hvor Rimšēvičs også har en plads.

BRF henter størstedelen af lån til private som bankboliglån

Boligejerne i Jyske Bank-koncernen vælger i langt højere grad bankboliglån end de traditionelle realkreditlån, fortæller BRF Kredits adm. direktør Carsten Tirsbæk Madsen. Fremadrettet ventes udlånsvæksten at aftage, dog med fortsat størst vækst i belåning af ejerboliger - også selvom der ikke kan hentes flere lån i Totalkredit.

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere