FinansWatch

"Vi skal have mennesket tilbage i banken"

Ifølge antropolog Nicolai Mendgaard-Larsen er den digitale generation den mest oversete generation i den finansielle sektor. Digitale løsninger er ikke alt, også de unge vil i kontakt med en rådgiver af kød og blod.

Finanssektoren, og i særdeleshed bankerne, tilgodeser ikke den yngste generation i tilstrækkelig høj grad, mener chef-antropolog Nicolai Mendgaard-Larsen. Han og firmaet MADE står bag en kvalitativ undersøgelse af fremtidens bankkunder. Undersøgelsen er baseret på interview med 54 respondenter i alderen 18-25 år, og konkluderer blandt andet, at bankerne er meget andet end digitale produkter - også for den yngste generation.

Nicolai Mendgaard-Larsen argumenterer for, at selvom de unge ganske vist er født med en smartphone i hånden, så har de stadig brug en rådgiver, som de kan kigge i øjnene, når de store økonomiske beslutninger skal tages.

”Når unge mennesker flytter sammen, vælger de faktisk den bank med den bedste rådgiver – og ikke den med den bedste mobilbank. Det viser undersøgelsen, og det er stik modsat af, hvad mange antager,” siger Nicolai Mendgaard-Larsen i en pressemeddelelse til Finanssektorens Uddannelsescenter.

Derfor mener han, at mennesket skal tilbage i banken. Den rette personlige rådgivning på et tidligt tidspunkt er nemlig afgørende for, at der skabes et langt og loyalt forhold mellem banken og kunden.

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere