FinansWatch

Danske Bank-kunder afskåret fra netbank og Mobilepay

En it-fejl volder store problemer for Danske Banks hjemmside, netbank og Mobilepay. Det betyder, at cirka to ud af tre kunder siden tirsdag morgen ikke har kunnet få adgang, skriver Version2.

It-problemer på Danske Banks hjemmeside gør, at to ud af tre kunder siden tirsdag morgen ikke har haft adgang til hjemmesiden, netbank eller Mobilepay. Det skriver it-mediet Version2.

Problemerne skyldes en såkaldt DNS-fejl, der spærrer adgangen for kunderne. Mediet skriver, at om man kan få adgang eller ej kan have noget at gøre med den internetudbyder, man har. Det kan Danske Bank dog ikke bekræfte.

Banken oplyser til Version2, at fejlen er fundet og er ved at blive rettet.

Fejlen blev opdaget hos Danske Bank klokken 7 tirsdag morgen, men kan være opstået i løbet af natten. Det var ikke Danske Bank selv, der opdagede fejlen, det skete efter flere kundehenvendelser.  

Mere fra FinansWatch

Læs også

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs