FinansWatch

Bank Norwegian advarer mod svindel og peger på sammenfald med typiske navne på ældre mennesker

Svindlere forsøger i stor stil at lokke NemID-oplysninger ud af personer under påskud af at hjælpe dem med at skifte til MitID, oplyser Bank Norwegian. Svindlerne lader til at udvælge ældre mennesker på baggrund af deres navne.

Svindlere forsøger at lokke NemID-oplysninger ud af kunder, oplever Bank Norwegian. | Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Den seneste måned har Bank Norwegian opdaget 25 forsøg på svindel af kunder og advarer nu bankens kunder om svindelforsøgene. Det oplyser Bank Norwegian i en meddelelse.

Mønstret i sagerne ligner hinanden. En person ringer op, udgiver sig for at være ansat i Digitaliseringsstyrelsen og tilbyder hjælp med overgangen til MitID. I løbet af samtalen bliver de personer, som bliver ringet op, bedt om at udlevere deres NemID-oplysninger.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs