FinansWatch

Danske forbrugere tror mere på finansielle produkters bæredygtighed end man ser i udlandet

Danske forbrugere har større tiltro til, at finansielle virksomheder kan skubbe på bæredygtighedsdagsordenen, end man ser i udlandet.

Foto: Vattenfall

De danske forbrugere har større tiltro til, at finansielle produkter kan skubbe på den bæredygtige dagsorden, end man ser hos hollændere, svenskere eller nordmænd, viser ny undersøgelse af PA Consulting ifølge Børsen.

“Det er mainstream at sige, at du er blevet veganer eller ikke vil flyve, men du kan få 20 gange så stort et impact, hvis du gør det her,” siger Jon Plate, partner i konsulenthuset, om effekten af de finansielle virksomheders bæredygtige produkter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

"Blot fordi man er chef er det ikke sikkert at man får gode ideer"

Den amerikanske investeringsplatform Public.com, der er stiftet af danske Jannick Malling, er ved at opbygge en stor udviklingsafdeling i Danmark. Nu er selskabet rykket til nye lokaler centralt i København. Det skal gøre det nemmere at rekruttere medarbejdere og skabe de perfekte rammer for arbejdskulturen, så gode ideer kan boble op nedefra.

FA opfordrer til brug af sektoraftaler

Finanssektorens Arbejdsgiverforening opfordrer til brug af de særlige coronaaftaler, så en hverdag med hjemmearbejde og hjemsendte børn kan hænge sammen.

Læs også

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs