Mobiltelefoner og computere er ikke længere nok for amerikanske Apple, der mandag har præsenteret sin plan om bl.a. at rykke ind på markedet for betalingskort med lanceringen af Apple Card - et kreditkort udstedt i samarbejde med storbanken Goldman Sachs og Mastercard. Det skriver Financial Times.
Apple Card bliver integreret i selskabets eksisterende tjeneste Apple Pay, der er indbygget i it-selskabets Iphones, ligesom kortet bliver udstedt som et fysisk betalingskort.
Under pressemødet udtalte adm. direktør Tim Cook, at betalingskortet bliver den største innovation inden for kreditkort i 50 år.
"Med den succes og det momentum, Apple Pay har skabt, har vi lært meget om kreditkort," udtalte han på pressemødet, skriver Financial Times.
Apple Card giver brugeren 2 pct. cash back i et bonusprogram og bliver lanceret uden årlige gebyrer. Derudover er målet at give "hver bruger den laveste rentesats i industrien," udtalte direktør for Apple Pay, Jennifer Bailey, dog uden at sætte en konkret rentesats på.
Det fysiske Apple Card, der ifølge Financial Times bliver sendt på gaden til sommer i USA, vil udelukkende bære Apples logo samt brugerens navn. Alle andre oplysninger, såsom kortnummeret og udløbsdato, vil derimod være integreret i en sikkerhedschip i et Apple-produkt.