FinansWatch

Nordea lancerer forsinket opsparingsløsning til kunderne

Den digitale investeringsrådgiver Nora er nu tilgængelig for storbankens kunder. Den skal gøre det let og billigt at investere for kunderne.

Foto: /ritzau/MARTTI KAINULAINEN

Den nordiske storbank Nordea lancerer fra i dag torsdag en ny investeringsløsning til kunderne under navnet Nora. Det skriver banken i en pressemeddelelse om Nora, der oprindeligt skulle have være lanceret i forsommeren.

Ambitionen er at gøre det let og billigt for kunderne at investere med Nora, der står for Nordea Robo Advice. Nora går således ind i feltet af såkaldte investeringsrobotter, der er et alternativ til aktivt forvaltede investeringsbeviser, hvor porteføljeforvaltere forsøger at slå markedsudviklingen.

"Vi kommer nu med en digital løsning, der gør det nemt og enkelt for vores kunder at investere deres opsparing. Med Noras hjælp udarbejdes der en individuel investeringsprofil, og herefter er det let for kunden at placere sine penge – bæredygtigt og til en konkurrencedygtig pris," udtaler Frank Vang-Jensen, landechef i Nordea Danmark, i pressemeddelelsen.

Nora er allerede tilgængelig på det svenske og finske marked, og her er den første erfaring, at den gennemsnitlige bruger er 38 år. Ifølge Nordea er en typisk investor ellers 56 år.

Dermed målretter sig Nora også den lidt yngre målgruppe.

Omkostningerne forbundet med at investere i Nora ligger på 0,59-0,79 i ÅOP, hvortil man skal regne indirekte handelsomkostninger i niveauet 0,15-0,23 pct.

På markedet for investeringsrobotter eksisterer blandt andet Danske Banks June, Sparinvests Sparindex, Jyske Banks Munnypot og Bankinvests Darwin.

FinansWatch bragte for nylig en artikel om Nora med fokus på storbankens ambitioner. Den artikel kan læses her:

Nordeas forsinkede investeringsplatform sendes nu ud til sidste test hos 9000 ansatte

 

Forsiden lige nu

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere