De danske virksomheder er ikke kommet sovende, eller gratis, til en implementering af den nye persondatalov fra EU - i daglig tale kaldet GDPR. Indførelsen har indtil videre efter Dansk Erhvervs estimater kostet danske virksomheder op mod 8,1 mia. kr. Det skriver Børsen.
Tallet stammer fra en medlemsundersøgelse blandt 415 medlemmer af Dansk Erhverv. Blandt de adspurgte har virksomhederne i snit brugt 38.772 på implementeringen af den nye datalov. Blandt de virksomheder er det digitale Bureau Twins Solutions, som til at begynde med ikke forventede, at loven ville få betydning for dem, da de ikke ser sig selv som databehandlere. I stedet forventede direktør Jesper Andersen, at loven vill ramme selskaber som KMD eller CSC.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app