FinansWatch

Realkredittens anstrengelser for at forklare prisstigninger: 20 ord

Særligt Nykredit og Nordea gør ikke det store ud af at forklare kunderne, hvorfor deres bidragssatser stiger. I breve til kunderne forklares det på henholdsvis 20 og 22 ord. Realkredit Danmark er mere kommunikerende.

Foto: Morten Langkilde

Det er ikke just et automatiseret håndvåben, der benyttes i to af landets største realkreditinstitutter, når de skal forklare hundredetusinder af kunder, hvorfor deres bidragssatser er steget ganske betydeligt de seneste år. De bidragssatser som måske med rette kan kaldes for den nye ”prügelknabe” i finanssektoren.

Der er langtfra tale om en voldsom salve af ord, som Totalkredit og Nordea Kredit sender afsted mod deres kunder i bestræbelserne på, at de skal have en bedre forståelse for, hvorfor realkreditinstitutterne – ifølge dem selv – har været nødsaget til at løfte bidragssatserne.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere