FinansWatch

Rapport peger på få kundehop på "relativt fastlåst" realkreditmarked

Kunderne hos realkreditinstitutter er mere trofaste end kunderne hos pengeinstitutter, viser rapport fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Forklaringen er bl.a. engangsomkostninger, som kunderne skal punge ud med, hvis de vil skifte institut.

De af landets boligejere, som har et realkreditlån, er forholdsvis trofaste over for deres realkreditinstitut, viser rapport fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Kundeskaren hos et gennemsnitligt realkreditinstitut er meget mere stabil end i et gennemsnitligt pengeinstitut. Det viser den konkurrencerapport, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen præsenterede tidligere tirsdag.

Ifølge rapporten skiftede omkring 2 pct. af kunderne på realkreditmarkedet deres institut ud i 2019. Det var ganske vist flere end de 1,5 pct., som udskiftningen lå relativt stabilt på i perioden 2008-2019, men mindre end i tiden op til finanskrisen. Da flest sagde farvel til et realkreditinstitut og goddag til et andet i 2005, var udskiftningen på 4,5 pct. af kundeskaren.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs