FinansWatch

Totalkredit satser på at vinde kunder med nyt rabatkoncept

I næste uge begynder Totalkredit at sende rabatter til boligejerne i form af Kundekroner-konceptet. Realkreditselskabet håber, det giver en konkurrencefordel, mens forsker tvivler, skriver Berlingske Business.

I næste uge begynder Totalkredit-kunder at få rabat på deres boliglån i form af konceptet Kundekroner. Til Berlingske Business fortæller direktør for Totalkredit, Camillia Holm, at man håber, at det kan være med til at skabe en konkurrencefordel for realkreditselskabet.

"Vi har en markedsandel på 40 pct. nu, og vi havde sidste år en nettotilgang på 18.000 kunder. Jeg håber da, at Kundekroner kan være med til at øge den tilgang. Men vi har ikke nogen officielle måltal. Jeg forventer ikke en revolution fra i morgen, men det kan gøre os og pengeinstitutter i Totalkreditsamarbejdet ekstra konkurrencedygtige," Camillia Holm til avisen.

Konceptet blev lanceret i forbindelse med, at Nykredit sidste år meddelte sine planer om at gå på børsen og om samtidig at hæve bidragssatserne for at polstre sig. Her blev Kundekroner indført som en slags kompensation for kunderne, som på den måde får del i koncernens overskud. I første omgang vil kunderne få 250 kr. i rabat per lånte million kr. per kvartal.

Forsker ved Aalborg Universitet, Lars Krull, mener dog ikke, at Kundekroner vil få Totalkredit til at vinde markedsandele, da boligkunderne i dag kun kan købe realkredit hos deres bank, som kun vil tilbyde et produkt.

Ejerrepræsentant: Nykredit bør bruge børsnotering til at købe banker

BRF Kredit går i klinch med Realkredit Danmark om "nyskabende" lån

Forsiden lige nu

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere