FinansWatch

Forbrugerombudsmand: Aftale med Nykredit kan kompensere flere end der har lidt tab

Forbrugerombudsmanden har i forlig med Nykredit sikret sig, at alle kunder, der måtte have lidt tab på mangelfuld rådgivning fra realkreditselskabet, kan blive kompenseret. Det siger Forbrugerombudsmanden i et interview med FinansWatch.

Forbrugerombudsmand, Christina Toftegaard Nielsen. | Foto: PR

Et forlig mellem Nykredit og Forbrugerombudsmanden resulterer nu i, at kunder i forbindelse med 4906 låneomlægninger fra Nykredit til Totalkredit kan få kompensation. Det skyldes, at Nykredit i sin rådgivning ikke oplyste kunden om, at skiftet til Totalkredit betød større risiko for bidragsforhøjelse – noget, kunderne så oplevede i 2016, hvor Totalkredit varslede nye bidragsforhøjelser.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Analyse: Var bankerne grådige eller var de negative renter direkte ulovlige?

Erhvervsminister Simon Kollerup kaldte bankerne for grådige. Men lod dog forstå, at de negative renter ikke var ulovlige. Nu varsler ministerens egen vagthund, Forbrugerombudsmanden, en retssag mod Jyske Bank. Med så megen forvirring er der behov for en juridisk dom om retstilstanden, skriver FinansWatch’ analytiker Jens Chr. Hansen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs