"Reklameguru" skal få realkreditkunder til stemmeurnerne i Forenet Kredit

(Opdateret med yderligere oplysninger om Mensch fra tredje afsnit.)
Det er svært at få realkreditkunderne til stemmeurnerne, når der er valg til repræsentantskabet hos Forenet Kredit. Det har hovedejeren af realkreditselskabet Nykredit erfaret. Derfor iværksætter foreningen nu en større reklamekampagne for at gøre synliggøre stemmemulighederne. Det skriver Altinget.
Forenet Kredit har hyret reklamebureauet Mensch med "reklameguru Frederik Preisler i spidsen," som Altinget skriver. Desuden vil foreningen øge synligheden ved forskellige forskningsprojekter, ligesom en "lille fond" skal støtte lokale projekter efter et formål, som endnu ikke er defineret præcist.
Mensch har tidligere arbejdet for finansielle virksomheder. Det var blandt andet Frederik Preisler og Mensch, der i 2012 stod bag den massive Danske Bank-reklamekampagne "New Standards - New Normal", hvor banken forsøgte at skabe et nyt omdømme.
Kampagnen blev en af de mest kontroversielle og udskældte markedsføringsøvelser i dansk finanshistorie, og banken fik sammen med reklamebureauet massiv kritik fra stort set alle sider for at gennemføre en kampagne, som fuldstændigt tog fejl af folkestemningen.
"Vi er jo godt klar over, at der aldrig bliver en stemmedeltagelse som til et folketingsvalg. Mange er tilfredse med, at de har et lån, og det er så det. Og det forstår vi godt. Men vi vil gerne have et mere levende foreningsdemokrati, hvor flere er aktive og deltager," siger Nina Smith, formand i Forenet Kredit, til Altinget.
Relaterede artikler:
Nykredit vil have flere landbrugskunder
For abonnenter