De private pensionsselskaber styrter mod bunden i en ny undersøgelse af kundernes loyalitet. Imageproblemer hos selskaber som Nordea Liv og Pension, giver selskabet en af de absolutte bundplaceringer, mens ejerforholdet hos selskaber som AP Pension og Industriens Pension giver mere tillidsfulde kunder.
Det skriver Finans.
”Vi oplever helt klart, at det for stadig flere kunder er et vigtigt parameter, at vi er kundeejede, udover at vi selvfølgelig helst skal levere et afkast i den bedste ende,” siger direktør Bo Normann Rasmussen, AP Pension.
Det er særligt en sag som Panama Papers, som får kunderne til at miste tilliden. Og her skal ny info ejerforholdet været med til at genoprette den, for Nordea Liv og Pension er ikke længere kun ejet af Nordea. 25 pct. af ejerskabet ligger hos Foreningen Norliv, som pensionsselskabets kunder er medlemmer af.
Loyalty Group, som har foretaget målingen, påpeger dog også, at de private pensionsselskaber skaber højere forventninger hos kunderne. Hvis de forventninger bliver skuffet blive reaktionen derfor også stærkere.
AP Pension styrker partnerskab med Nykredit via overtagelse af livselskab
Fortsat ingen afklaring om Nordea Livs direktion
Alle foreningskunder hos Nordea Liv og Pension står til bonuskroner