FinansWatch

Pensam barberer omkostninger til grænsen og satser på flere samarbejder i ny strategi

I de seneste fire har Pensams topchef Torsten Fels strammet bardunerne og flyttet pensionsselskabet "på afgørende vis". Med ny 2025-strategi er det nu tid til at bygge ovenpå og bl.a. skabe et større fokus på kunderne, ligesom attraktive afkast skal opnås gennem partnerskaber.

Torsten Fels, adm. direktør i Pensam, vil have halveret kundernes omkostninger i forhold ti lda han indtrådte i pensionsselskabets direktion | Foto: PR/Pensam

Det skal de næste fem år blive billigere at være kunde i Pensam, og afkastene skal fortsat være blandt de bedste i branchen.

Med den netop overståede 2020-strategi har Pensam med Torsten Fels i spidsen fået effektiviseret forretningen. Det giver sig konkret udtryk i, at omkostningerne per kunde er barberet ned – fra i 2013 at udgøre 609 kr. til at de i år ender på den gode side af 400 kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Nordfyns Bank firdobler resultat

Vækst på toppen og tilbageførte nedskrivninger sender Nordfyns Banks resultat i vejret efter årets første ni måneder. Tredje kvartal spæder til med en bundlinje, der er 70 pct. højere end samme kvartal i fjor.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs