FinansWatch

Sygemeldte PFA-kunder kommer hurtigere tilbage på arbejde

PFA har fået 58 pct. flere kunder i PFA Earlycare, som skal hjælpe kunderne hurtigere tilbage på arbejdet. Også hos Danica arbejder man med en tidlig indsats ved sygemeldinger.

Mads Kaagaard er koncerndirektør i PFA. | Foto: PR

PFA er begyndt selv at kontakte sygemeldte kunder for at få dem hjulpet til at komme hurtigere tilbage på arbejdet. Det skriver Finans i en artikel, hvor det fremgår, at PFA Earlycare havde 58 pct. flere forløb sidste år end året før.

"Jo længere tid man er sygemeldt, jo sværere er det at komme tilbage på jobbet. I værste fald kan det ende med, at man helt mister tilknytningen til arbejdsmarkedet eller har meget svært ved at vende tilbage igen. Det koster alle parter dyrt og er hårdt for de mennesker, der skal igennem processen," siger Mads Kaagaard, koncerndirektør i PFA, til Finans.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Bankerne trækker sig mere og mere fra drilling og olie

For selskaber som Odfjell Drilling er det blevet en krævende opgave at overtale bankerne til at komme med ny finansiering. Bankerne fortsætter med at trække sig fra oliesegmentet, da "mange selskaber fortsat er i en udfordrende situation," siger Nordea-chef.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs