
Lige om lidt er landets næststørste kommercielle pensionsselskab, Danica, kun fokuseret på det danske marked. Med et frasalg af den norske forretning til finanskoncernen Storebrand kan Danica-ejeren Danske Bank sætte knap 1,5 mia. kr. ind på egenkapitalen og udelukkende koncentrere sig om Danmark og de danske kunder.
"Nu bliver vi 100 pct. dansk. Vi har været på en strategisk rejse, der jo altid handler om, hvordan du bruger dine kræfter. Som markedet er i dag, så handler det om at være fokuseret. Når du så samtidig kan få gode priser og vilkår, som vi tidligere har gjort på vores svenske forretning og nu også får på vores norske, så er det med at slå til," siger adm. direktør i Danica, Ole Krogh Petersen.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app