FinansWatch

Jutlander Bank tager sejr ved Årets Digitale Finansvirksomhed

Jutlander Bank er kåret til Årets Digitale Finansvirksomhed blandt de mellemstore pengeinstitutter. Pris for bedste digitale kundeløsning skal til Færøerne.

Sejren glæder Jutlander Banks bankdiretør, Lars Thomsen. Banken høster frugten af en langsigtet strategi, mener han. | Foto: Jutlander Bank

Jutlander Bank vinder prisen som Årets Digitale Finansvirksomhed 2020 blandt de mellemstore pengeinstitutter.

Prisen uddeles af FinansWatch på baggrund af en undersøgelse fra analysevirksomheden Wilke.

"Det var da fantastisk. Det er vi meget stolte over. Det skyldes ikke mindst en fremragende indsats fra en lang række af vores dygtige medarbejdere," siger Lars Thomsen, bankdirektør i Jutlander Bank.

Jutlander Bank får en god bedømmelse af sin mobilbank og sin digitale kommunikation. Samtidig opnår banken den bedste bedømmelse for sit interne arbejde med kunde- og forbrugerindsigt samt for sit arbejde med strategien for det digitale område.

Resultat en langsigtet strategi

Ifølge Lars Thomsen er sejren et resultat af en strategi, som Jutlander Bank lagde for tre år siden, og som er forankret helt oppe i bankens bestyrelse. Her står digitalisering på interne- og eksterne løsninger højt på dagsordenen.

Jutlander Bank har gennemført en lang række standardiseringsprocessor for at bane vej for digitaliseringen. Derudover har banken fokuseret på robotics for at sætte strøm til mest muligt rutinearbejde, fortæller Lars Thomsen.

"Vores robotter har rundet job nummer 10.000 nu. Nu begynder vi virkelig at mærke effekterne af et langt internt arbejde. Det sparer rigtig meget vigtig tid rundt omkring hos vores rådgivere, som de i stedet kan bruge på kunder eller andre opgaver," siger Lars Thomsen.

Bankdirektøren fortæller samtidig, at Jutlander Bank i det kommende år vil vende blikket lidt mere mod de kundevendte løsninger.

BankNordik vinder pris

Jutlander Bank ender foran færøske BankNordik og Middelfart Sparekasse.

Mens sidstnævnte må se sig forbigået i år, hiver BankNordik en pris hjem til Færøerne.

BankNordik vinder prisen for bedste digitale kundeløsninger blandt de mellemstore pengeinstitutter.

BankNordik får en god bedømmelse af sin netbank, sin hjemmeside, sin digitale kommunikation og for sit arbejde med sociale medier. Det er primært i ekspertvurderingen, at BankNordik opnår gode bedømmelser.

”Vi er utrolig glade og stolte af prisen for Bedste Digitale Kundeløsning. Vi har arbejdet målrettet med den digitale udvikling i BankNordik for at skabe en bedre kundeoplevelse med hurtigere ekspeditionstid og bedre kvalitet, så det er et stort skulderklap at blive anerkendt for netop det. Digitale løsninger spiller en central rolle, når vi skal skabe bedre kundeoplevelser. Vores digitale ambition og strategi er at give alle vores privatkunder en enkel, let og problemfri dagligdag,” udtaler Turid Finsbogadóttir Arge, forretningsdirektør i BankNordik.

Hun fortæller, at banken i løbet af 2021 lancerer en ny Netbank og Mobilbank. Platformen bag den nye net- og mobilbank vil ifølge hende give banken nye muligheder for at kommunikere med kunderne, give dem nye selvbetjeningsmuligheder samt skabe en mere "personlig, målrettet og relevant kommunikation og kundeoplevelse."

"Vores helt overordnede målsætning med dette arbejde er, at det altid skal være nemt og enkelt at være kunde i BankNordik,” lyder det videre fra Turid Finsbogadóttir Arge. 

Priserne skulle i år have været delt ud ved en konference den 10. september hos det digitale bureau Charlie Tango. De nye, midlertidige corona-restriktioner betød dog, at konferencen i år måtte aflyses.

Undersøgelsen bag kåringen er en del af rapporten "Digital Finans 2020", der udgives af FinansWatch i samarbejde med Wilke. Rapporten er gratis for abonnenter på FW Insight, men kan også købes separat.

Læs gratis preview af rapporten her

https://insight.finanswatch.dk/rapporter/2020/digital-finans/

Læs mere om FW Insight her

https://insight.finanswatch.dk/

Mere fra FinansWatch

Pensionskasser halter efter på biodiversiteten

Kun 3 af 14 danske pensionsselskaber arbejder på nuværende tidspunkt med den nye internationale rapporteringsstandard for biodiversitet kaldet TNFD, og dermed er sektoren langt efter sit arbejde på klimafronten.

Læs også

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs