FinansWatch

Rene netbanker trumfer klassiske konkurrenter i tilfredshedmåling

Internetbanker har nogle af landets mest tilfredse kunder, viser ny rapport ifølge Finans.

Mens f.eks. Danske Bank har nogle af landets mindst tilfredse bankkunder, ligger internetbanker i top. Det viser rapporten Bankkunder Online fra konsulenthuset Voxmeter, der hvert år spørger 225.000 bankkunder om deres syn på egen bank og banksektoren generelt. Det skriver Finans.

Erhvervsmediet nævner hverken tal eller specifikke navne på internetbanker fra undersøgelsen, men skriver, at disse banker – som ikke har nogen filialer – har nogle af landets mest tilfredse kunder. Og det til trods for, at danskerne prioriterer nærhed og personlig rådgivning højt i valget af bankforbindelse.

"Det er et klokkeklart bevis på, at bankerne godt kan have tilfredse kunder, hvis de holder sig til den klassiske bankforretning, som er at tilbyde danskerne løn- og opsparingskonti samt lån. For det er netop, hvad internetbankerne tilbyder," udtaler Christian Stjer, adm. direktør i Voxmeter, til Finans.

Mobilepay gav ekstraarbejde til Danske Banks it-afdeling

Danske Bank efter it-kaos: "Der vil være udfald en gang imellem"

Forsiden lige nu

Tryg vil investere 674 millioner i ejendomsfonde

En række større ejendomssalg reducerer værdien af Trygs investeringsejendomme med én mia. kr., men forsikringskoncernen er parat med nye investeringer i 2018, fremgår det af årsregnskabet.

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere