FinansWatch

Kundemåling: Danske Bank og Nordea er for dyre

En stor kundemåling fra Voxmeter viser, at bankkunderne mener, at blandt andet Danske Bank og Nordea er for dyre. Størst er udtilfredsheden dog med Nykredit Bank, der ifølge målingen har oplevet det største fald i andelen af kunder, som synes bankens priser er fair. Det skriver Finans. 

Henrik Rasmussen, direktør for Nykredit Bank.

Der er stor forskel på, hvor tilfreds kunderne er med priserne hos deres bank. Det skriver Finans.

Hos Arbejdernes Landsbank, Lån & Spar Bank, Handelsbanken, Sparekassen Thy og Jutlander Bank mener over 70 pct. af kunderne, at priserne på bankernes produkter er fair.  Men mere end halvdelen af kunderne hos Danske Bank, BankNordik, Nordea og Nykredit Bank ryster deres hoveder over prisniveauet. Det viser en måling fra Voxmeter, der hvert år spørger mere end 100.000 danskere om deres syn på den danske banksektor.

Især er blandt kunderne hos Nykredit Bank er utilfredsheden med priserne steget. Her oplever kunderne, at priserne er steget, uden at de har fået en forklaring, de kan forstå.  Andelen af Nykredit Banks kunder, som synes, at priserne er fair, er faldet fra 67,8 pct. i december 2014 til 47,7 pct. i december i år, hvilket er det absolut største fald blandt landets 20 største banker.

”Resultaterne gør selvfølgelig indtryk og ærgrer mig. Det er klart. Især fordi vi faktisk har attraktive kundetilbud til de danske boligejere, hvilket Forbrugerrådets test for nyligt bekræftede. Resultaterne kommer dog ikke helt bag på mig. Det er ikke nogen hemmelighed, at Nykredit fik en ekstraordinær start på året. Det er formentlig det, der gør sig gældende her,” siger Henrik Rasmussen, direktør for Nykredit Bank, med henvisning til det oprør, der opstod efter at datterselskabet Totalkredit i starten af året varslede  bidragsforhøjelser på realkreditlån.

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs