FinansWatch

Direktør: Nordea kan stå foran kundeflugt

Ifølge rådgivningsvirksomheden Loyalty Group kan Nordea risikere at miste flere kunder på grund af ringe kundeloyalitet, end Danske Bank gjorde under den omstridte kampagne New Standards i 2012. Det skriver Politiken.

Nordeas kundeloyalitet falder 19 pct. i ny undersøgelse, og det kan vise sig at få voldsomme følger. Det skriver Politiken, som har talt med Mikkel Korntved hos Loyality Group, som står bag undersøgelsen.

Mikkel Korntved, der er direktør og seniorrådgiver i rådgivningsvirksomheden, udtaler til avisen, at Nordea risikerer at miste flere kunder, end Danske Bank gjorde i 2012 under den omstridte kampagne New Standards, i forlængelse af hvilken banken mistede 100.000 kunder, skriver Politiken.

Til avisen udtaler han, at der traditionelt har været en opfattelse af, at det er besværligt at skifte bank, men det er ved at ændre sig, og det kan ramme Nordea, som i år har været rullet ind i en række uheldige sager.

"Det er derfor gået op for flere, at de let kan flytte bank. Så i princippet kan der være endnu flere, der vælger at forlade Nordea, end der forlod Danske Bank," siger Mikkel Korntved til Politiken.

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere