FinansWatch

Ombudsmand opfordrer Roskilde Bank-kunder til at klage

En række aktionærer i Roskilde Bank har ikke fået deres klagesager behandlet af Finansiel Stabilitet, selvom det er seks år siden banken krakkede, skriver DR Nyhederne.

Foto: /ritzau/Martin Kurt Haglund

Finansiel Stabilitet har været særdeles sløv i optrækket, når det gælder erstatningskrav fra en række tidligere kunder og aktionærer i Roskilde Bank.

Det skriver DR Nyhederne.

12.000 tidligere aktionærer har fået erstatning, men 600 sager ligger stadig og venter på at blive behandlet. Det får nu forbrugerombudsmand Henrik Øe til at opfordre de fastlåste klagere til at klage til ham i stedet, skriver DR.

"Hvis man ikke er tilfreds med sagsbehandlingen, kan man klage til mig. Det er et bankkrak fra 2008, og jeg har derfor en forventning om, at Finansiel Stabilitet behandler de her sager så hurtigt som muligt. På baggrund af de oplysninger, som I kommer med, vil jeg tage en snak med Finansiel Stabilitet, for behandlingen skal selvfølgelig ske så hurtigt som muligt, siger Henrik Øe til DR Nyheder.

Mere fra FinansWatch

Læs også

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs