FinansWatch

Medie: Her vil Nykredit hente de nye kunder

Michael Rasmussens vækstplan hedder ifølge TV2 News ”Winning the double”. Den overordnede tanke er at sætte angrebene ind ét specielt sted.

TV2 News fortæller i dag historien om den vækstplan, der ifølge stationen skal sikre Nykredit en bedre lønsomhed og en større del af bankmarkedet.

Det er redaktør på TV2News, Ole Krohn, der erfarer, at Nykredit i sin stræben efter at blive større vil rykke endnu tættere på distributørerne i Totalkredit-samarbejdet. Og i samme ombæring vil man sætte ind med angreb mod de bankkunder, der i dag hører hjemme hos en af landets tre største banker i skikkelse af Danske Bank, Nordea eller Jyske Bank.

Dermed har Nykredit en meget stor flanke at angribe, da alene Danske Bank og Nordea sidder på mere end halvdelen end de danske privatkunder.

De nøjagtige detaljer i planen ventes offentliggjort efter sommerferien, skriver TV2 News. Men ifølge stationen vil man primært gå efter at hente de nye kunder i vækst-områderne i Danmark, bl.a. i Aalborg, Århus og København.

Ifølge TV2 News’ kilder vil Michael Rasmussen til august mødes med direktørerne bag Totalkredit-bankerne for at få deres opbakning til planerne.

”Med sin målsætning om at gå efter de andre storbankers kunder og frede de regionale bankers kunder, kan Michael Rasmussen være ret sikker på den opbakning,” siger Ole Krohn.

Planen lægger ikke op til yderligere besparelser i forbindelse med lanceringen af Winning the Double.

TV2 News skriver, at Nykredit tidligere har afskediget 300 medarbejdere og satser på at have skåret 10 procent af alle omkostninger i 2016. Den plan fortsætter som tidligere meldt ud.

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs