FinansWatch

Jyske Bank varsler en forhøjet betalingsmur

Det bliver stadig dyrere at være bankkunde på den gammeldags facon med brug af kassefunktioner og med simpel konto i banken. Sådan lyder meldingen fra Jyske Bank direktør Anders Dam. I modsætning til Danske Bank, Nordea og Sydbank, så har Jyske Bank nemlig valgt at beholde kasserne i mange lokalområder, og det er dyrt. Det skriver Berlingske Business.

"Vi har lige så mange kasser som Danske Bank, Nykredit Bank og Sydbank tilsammen. Deres markedsandel svarer til 40 pct. af privatmarkedet. Men vi sidder kun på syv pct. af markedet. Det giver en markant risiko for, at Jyske bank får en for stor andel af enkonto-kunder Det er ikke fair. Derfor overvejer vi, om vi skal hæve priserne," siger Anders Dam til avisen.

Jyske Bank har indført et oprettelsesgebyr på 400 kr. samt et kvartalsgebyr på 50 kr. Det er det, som banken nu overvejer at hæve prisen på.

Det vil de danske bankkunder dog ikke være modtagelige over for, mener Mikkel Korntved, som er administrerende direktør hos kundeanalysefirmaet Loyalty Group. Han foreslår i stedet, at bankerne opkræver ekstragebyr for at hæve, hvis kunden eksempelvis går i banken på spidsbelastningstidspunkter.

Jyske Bank præsenterede planer om kassegebyr tidligere på året, da koncernen fremlagde regnskab.

Jyske vil indføre gebyr på kassebetjening

Jyske Bank: Nødvendigt at dæmme op for andres kunder

Jyske: Andres sociale udrensning skal ikke ramme os

Nordea efter halvering af kasser: Der kan komme flere lukninger

/ritzau/FINANS

 

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere