Folk, der ikke er kunder i Jyske Bank, skal til at betale mere, hvis de vil bruge bankens kassebetjening. I takt med at flere andre storbanker lukker kasser på stribe, så føler Jyske Bank nemlig et stigende pres på sine kasser.
"Vi vil gerne give vores helt normale kunder den service at kunne blive betjent i en kasse. Vi har kasse i 99 pct. af vores afdelinger. Vores største konkurrenter har lukket mellem 50 og 75 pct. af kasserne. Det øger markant risikoen for, at kunderne vil komme over i vores kasser, når de har behov for ydelserne. Det skal de være velkomne til, men de skal betale, hvad det koster - eller også skal de blive kunder i banken," siger ordførende direktør i Jyske Bank Anders Dam til FinansWatch.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app