
Flere banker har overvurderet gevinsterne ved digitaliseringen og har derfor nu problemer med at tiltrække arbejdskraft, lyder det fra sektorens egen uddannelsesorganisation.
"Nogen har tilsyneladende overvurderet den hastighed, hvormed bankrådgiveren skulle blive overflødig. Visse institutter havde travlt med at lukke filialer i troen på, at rådgivningen ville blive overtaget af digital selvbetjening, og at resten kunne klares via centrale 24-7 onlinecentraler. Derfor er rekrutteringsudfordringen delvist selvforskyldt," siger adm. direktør i Finanssektorens Uddannelsescenter, Søren Laursen, og understreger, at problemerne forværres af, at der bredt set i samfundet er mangel på arbejdskraft.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app