FinansWatch

Høje omkostninger pressede på vigtig beslutning i fusion: Vi har fremtidssikret Mobilepay

Det er dyrt at udvikle fintechløsninger, og det er blandt årsagerne til, at Danske Bank nu siger farvel til mobilbetalingsløsningen Mobilepay efter otte år. Ansvarlig chef Glenn Söderholm vurderer, at kunderne på sigt får et bedre produkt, og banken får en bedre løsning.

Foto: Jens Dresling

Danske Bank har siden udviklingen af Mobilepay i 2013 afholdt udgifterne som eneejer, men det vil være slut fremadrettet, hvor betalingsløsningen bliver en del en ny nordisk konstellation med den norske pendant Vipps og finske Pivo.

"Siden vi udviklede Mobilepay, har vi lagt betragtelige ressourcer i det, og vi er glade for, at vi har udviklet løsningen til glæde for danskere forbrugere og virksomheder. Men det koster mange penge at udvikle et fintechselskab og for at tage det til næste niveau, skal der flere muskler og mere finansiel støtte," siger Glenn Söderholm, direktør for afdelingen Personal & Business Customers, til FinansWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

John Fisker om historisk resultat: "Vi har travlt"

Ringkjøbing Landbobank lander rekordregnskab i andet kvartal, som hverken er drevet af kursreguleringer eller tilbageførsler, men af kerneforretningen. Det glæder bankens adm. direktør, John Fisker, der for fem kvartaler siden ikke havde regnet med at stå her i dag. "At det hele ville buldre på den her måde, havde vi ikke set komme," siger han.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs