Brostenskast og trusler på livet: Kunder går i stigende grad efter de bankansatte

Flere banker fornemmer, at der er sket en stigning i omfanget af trusler og ubehagelig adfærd fra kunder inden for de seneste år. Fem banker fortæller, hvad man oplever, og hvordan man som bank håndterer, hvis en kunde bliver truende.

"De sidste i hvert fald tre år har der været en tendens til, at det er gået over til at være truende kunder, hvor det en fem-seks år tilbage var røverier, som var et issue i banken," lyder det fra HR-direktør i Arbejdernes Landsbank, der oplever, at niveauet af trusler er det samme hvert år. Foto: Jens Dresling

"Hvis du ikke kan hjælpe mig, kommer jeg ned i afdelingen og smadrer det hele"

"Jeg ved, hvor du bor," og "jeg kommer og slår dig ihjel."

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement