FinansWatch

Forbrugerråd vil have politikere til at begrænse markedsføring af kviklån og forbrugslån

Nye tal peger på, at firmaer, der tilbyder kviklån og forbrugslån, sidste år i gennemsnit sendte 303 reklamer i døgnet på dansk radio og TV. Det er alt for meget, mener Forbrugerrådet Tænk, der vil have politikerne til at gribe ind.

Anja Philip, formand for Forbrugerrådet Tænk | Foto: PR

Forbrugerrådet Tænk mener, at politikerne må skride ind over for "aggressiv" markedsføring af kviklån og forbrugslån.

I en pressemeddelelse skriver forbrugervagthunden, at en beregning foretaget af Forbrugerrådet Tænk på baggrund af tal fra Kantar Gallup viser, at en række af de største firmaer på området i gennemsnit sendte 303 reklamer i døgnet på dansk radio og TV alene sidste år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Dansk robotrådgiver nedjusterer forventninger

Både hvad angår AUM, antal kunder og omsætning justerer robotrådgiveren Nord Investments nu sine forventninger i den forkerte retning. Årsagen skal findes i de usikre markeder og en faldende investeringslyst, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs