FinansWatch

Interesseorganisation for udlandsdanskere melder om bøvl med bankerne

Det er besværligt at være dansker, bosat i udlandet og kunde i en dansk bank, fortæller interesseorganisationen for udlandsdanskere Danes Worldwide.

Arkivfoto, bankkunder.

Det er blevet sværere danskere bosat i udlandet at have deres danske bank som bankforbindelse. Det skriver Børsen efter at have talt med interesseorganisationen Danes Worldwide, der i løbet af en måneds tid har fået over 100 henvendelser, hvor medlemmer beretter om, at bøvl med bankforbindelserne.

"Henvendelserne fortæller, at der er en betydelig usikkerhed og konkrete problemer. Det er mit indtryk, at mange udlandsdanskere med bankforbindelser i Danmark i øjeblikket bliver ramt af ændrede forretningsgange," siger generalsekretær Anne Marie Dalgaard til avisen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Dansk robotrådgiver nedjusterer forventninger

Både hvad angår AUM, antal kunder og omsætning justerer robotrådgiveren Nord Investments nu sine forventninger i den forkerte retning. Årsagen skal findes i de usikre markeder og en faldende investeringslyst, lyder det.

Læs også

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs